Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-28, 18:29   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

RobinD - Blandat


Hej goda vänner,

jag börjar mer och mer inse att mitt sätt att förvalta mina pengar inte är speciellt hållbart. Man sitter och jagar linor från RAS som en idiot, följer RSS på 10 sheets, jagar slashade spel från Vlad, Roman Empire, och diverse andra duktiga cappers.

En dröm för oss alla amatörer är ju att slippa rygga och istället vara ansvariga för våra egna framgångar. Även om pengar är pengar så känner jag att min frihet limiteras mer än de bolag jag jagat droppande odds på.

Jag kommer därför att ta time out från "alla" ryggningar som kräver enormt jobb för att följa och dra ned på mängden spel. Jag har läst otroligt mycket om hur viktigt det är med omsättning, men om inte omsättningen är kvalitativ så kan det vara och slashen är en stor bov i dramat. Det var inte länge sedan jag skrev om att jag dubblat kassan, direkt efter den höjningen hamnade jag i en svacka och dubblingen är mer utav en 60-70% ökning vilket givetvis är tråkigt.

Jag kommer därför viga de 2 dagar som är kvar av November och resten av 2010 att försöka stå på egna ben. Detta är första gången sedan jag började med seriös betting (sedan sharps öppning) som jag kommer spela fler egna spel än ryggade och det hur det kommer sluta återstår att se.

Jag rekommenderar ingen att rygga mig för det finns otroligt många andra som ger resultat här på sharps. Mitt mål nu är mer att ta reda på om jag kan detta eller om jag ska köpa ett par tjänster och skita i resten.

Finns för få dagböcker på sharps imo så jag tänkte bidra med en som dock kanske inte blir så långlivad...time will tell!

eller ???


Komplettering:

Jag kommer enbart reka fotboll, om jag inte springer på ett galet utstick i någon annan sport så kanske den slinker in. Men mina kunskaper är helt och hållet inom fotboll. Jag kollar i princip aldrig på annat än fotboll om det inte är OS-Hockey eller något annat stort evenemang. Ibland slinker någon tv-sändning in i andra sporter men då är det mer att jag följer ett ryggat spel än av eget intresse.

Mitt mix-sheet kommer att ryka nu, skriver i posten nu för jag vet att folk har synpunkter på att man stänger sheet till höger och vänster. Jag bettar för min skull och letar fortfarande efter vinnande mönster, tills jag hittar det så kommer jag byta sheet 1000 gånger om jag vill det så kommentarer är överflödiga. Jag utger mig inte för att vara något jag inte är, tolka det hur ni vill.

Updatde 2011:

Tillåter mig själv nu 6 spel per dag om jag skulle finna värde i så pass många. Återstår att se om man tappar i kvalitet nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
comprende (+2)

Senast redigerad av RobinD den 2011-01-09 klockan 00:14.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 18:54   #2
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Har du bestämt vilka ligor/sporter du kommer röra dig i eller kommer du helt enkelt spela där du hittar värde?

Vet att du gillar fotboll, vilka andra sporter ligger i "toppen"? Både att kolla och betta på dvs


Lycka till
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 18:55   #3
 
yret88s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 162
Sharp$: 712


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till!
yret88 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 19:00   #4
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Kul att du försöker gå din egna väg och inte rygga, intressant att följa. Lycka till
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 19:02   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

2010-11-28 21:00Liga BBVAValencia vs Almeria 1 HT/FT 1 2.100


Almeria saknar Fabian Vargas, Albert Crusat, Miguel Nieto, Baltasar Rigo Cifre, Hernan Dario Pellerano där egentligen bara Vargas och Crusat kan anses vara ordinarie sett till hur de spelat denna säsong. Då är Vargas ändå inte gjuten på mitten utan mer av en rotation.

Valencias trupp:

Guaita y Saúl, Bruno, Maduro, Ricardo Costa, Miguel y Jordi Alba, Albelda, Banega, Tino Costa, Joaquín, Pablo Hernández, Juan Mata y Vicente, Soldado, Aduriz, Domínguez e Isco.

Valencia saknar alltså: Marius Stankevicius, David Navarro, Jeremy Mathieu, Mehmet Topal, Manuel Fernandes, Cesar.

Främst defensiven som har ett par avbräck här.

Valencia pulveriserade Bursaspor i CL i veckan och man körde för fullt från start, Almeria i sin tur fick senast en läxa av Barcelona på hemmaplan.

Jag ser att hcp har droppat som sjutton och det är säkert publics verk, men faktum kvarstår att detta är en match som Valencia bör vinna om de ska vara i toppen när vi summerar året.

Att då få över 2 gånger pengarna på att de leder i halvtid och sedan vinner känns bättre än slashade handikapp. Jag är inte säker på att Almeria blir en superlätt nöt att knäcka. De kommer garanterat bevaka sina positioner och försöka att få med sig ett kryss.

Valencia har varit i ledning i halvtid i 3/6 hemmamatcher samtidigt som Almeria bara har legat under i 2/6 bortamatcher så statistiskt så är detta spel inte solklart. Men med tanke på att Atl Madrid och Sevilla fick på nöten igår och Valencia verkar vara i bra harmoni så tror jag att de får utdelning rätt snabbt. Jag skulle själv inte sätta oddset högre än 2.00 iaf.

Senast redigerad av RobinD den 2010-11-28 klockan 19:34.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 19:13   #6
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

GL Mate!
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 19:36   #7
 
velpelles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 46
Sharp$: 670
Standard

Jag förstår dig. Tror också du har det som krävs för att lyckas på egen hand. Kör hårt och lycka till!
velpelle är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 19:37   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Har du bestämt vilka ligor/sporter du kommer röra dig i eller kommer du helt enkelt spela där du hittar värde?

Vet att du gillar fotboll, vilka andra sporter ligger i "toppen"? Både att kolla och betta på dvs


Lycka till
Citat:
Ursprungligen postat av yret88 Visa inlägg
Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Kul att du försöker gå din egna väg och inte rygga, intressant att följa. Lycka till
Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
GL Mate!
Citat:
Ursprungligen postat av velpelle Visa inlägg
Jag förstår dig. Tror också du har det som krävs för att lyckas på egen hand. Kör hårt och lycka till!
Tack för alla lyckönskningar!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 19:44   #9
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Good luck, tycker det är en bra idé. Är själv jävligt less på att stå att stampa trots att "alla" man ryggar går bra, inte värt stressen att hinna med alla spel.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 19:47   #10
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till Robin....!

Håller med sox förresten, har stått och stampat ett bra tag nu och det är ledsamt to say the least. Tar mycke tid gör det också.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 20:02   #11
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Förstår dig också. Vill gärna rygga allt på Gb:s Eurobasket man han liksom mig postar på oregelbundna tider så är svårt att få samma linor och odds. Är väl så för oss "amatörer" att vi får spela när tiden tillåter och då är det bäst att förlita sig mest på egna spel.

GL och jag vet att du har vad som krävs för att plussa på egen hand. Kommer Belgien-spelen komma här eller ska du köra båda dagböckerna paralellt?
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 20:44   #12
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

Har precis kommit fram till denna insikt också. Roligt att fler och fler på Sharps kommer med fler egna spel.

Lycka till med din dagbok
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 21:22   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
En dröm för oss alla amatörer är ju att slippa rygga och istället vara ansvariga för våra egna framgångar. Även om pengar är pengar så känner jag att min frihet limiteras mer än de bolag jag jagat droppande odds på.
Det är jag inte så säker på.

Är nog många som ser ryggandet som en drömtillvaro. Att det ofta stannar vid en just en dröm kommer fler och fler bli varse om. Kan man ju se bara i den här tråden.

Sportspelet är rätt likt utvecklingen på pokern. Dom lätta pengarna är tagna och kommer aldrig mer åter. Det som nu kallas "utstick" skrattade vi bara åt för 10 år sedan. Annars hade man varit tvungen att spelat på varje match.

Dom som vant sig vid en extravagans livsstil byggt på gratispengar från tidig pokerboom och lättsinniga bookmakers kommer få det besvärligt framöver. Glida in på en räkmacka är ofta förödande då det gäller spel. Några år i rännstenen är bara nyttigt för det lär en hantera senare, eventuella, framgångar. Man blir mer ödmjuk då när pengarna börjar ticka in. Man vet hur livet har varit och att allt kan vända. Dom som kommit direkt in i värsta stimmet har inte förmågan att hantera dom motgångar som förr eller senare kommer. Tilt kallas det visst på pokerspråk.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 21:29   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sox Visa inlägg
Good luck, tycker det är en bra idé. Är själv jävligt less på att stå att stampa trots att "alla" man ryggar går bra, inte värt stressen att hinna med alla spel.
Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Lycka till Robin....!

Håller med sox förresten, har stått och stampat ett bra tag nu och det är ledsamt to say the least. Tar mycke tid gör det också.
Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Förstår dig också. Vill gärna rygga allt på Gb:s Eurobasket man han liksom mig postar på oregelbundna tider så är svårt att få samma linor och odds. Är väl så för oss "amatörer" att vi får spela när tiden tillåter och då är det bäst att förlita sig mest på egna spel.

GL och jag vet att du har vad som krävs för att plussa på egen hand. Kommer Belgien-spelen komma här eller ska du köra båda dagböckerna paralellt?
Har inte bestämt mig om jag kommer lira alla spel i denna dagbok eller dubbelpost belgien/holland. Belgien/Holland kommer ju sannolikt utgöra stor del av mina spela på fredagar och lördagar så frågan är om jag ska införa någon dispens för att ha fler pks de dagarna.

Vad säger du, ska jag ha dessa i denna dagbok och samlat på ett ställe eller ska jag ha kvar det i den andra?

Sheetet kommer ligga kvar iaf, det enda sheetet jag inte raderar innan säsongens slut är mitt sheet från Belgien/Holland. Det är ju där det är tänkt att jag ska bidra med något och då kan man inte hålla på och dribbla med sheet.

EDIT var tänt som svar bara till Vlad då jag inte hade något bra att skriva till er andra
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-11-28, 21:32   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det är jag inte så säker på.

Är nog många som ser ryggandet som en drömtillvaro. Att det ofta stannar vid en just en dröm kommer fler och fler bli varse om. Kan man ju se bara i den här tråden.

Sportspelet är rätt likt utvecklingen på pokern. Dom lätta pengarna är tagna och kommer aldrig mer åter. Det som nu kallas "utstick" skrattade vi bara åt för 10 år sedan. Annars hade man varit tvungen att spelat på varje match.

Dom som vant sig vid en extravagans livsstil byggt på gratispengar från tidig pokerboom och lättsinniga bookmakers kommer få det besvärligt framöver. Glida in på en räkmacka är ofta förödande då det gäller spel. Några år i rännstenen är bara nyttigt för det lär en hantera senare, eventuella, framgångar. Man blir mer ödmjuk då när pengarna börjar ticka in. Man vet hur livet har varit och att allt kan vända. Dom som kommit direkt in i värsta stimmet har inte förmågan att hantera dom motgångar som förr eller senare kommer. Tilt kallas det visst på pokerspråk.
Möjligt att generaliseringen var hård, utgår givetvis från mig när jag skrev så och det är väl inget som man behhöver lägga vikt vid.

Jag lägger dock hellre 2-3 timmar på att hitta 1-2 bra spel och låter det vara så än att lira 10-30 spel per dag för att jag följer massa folk. Det kräver ett heltidsarbete som jag inte längre finner tillräckligt givande. Med det sagt så kommer jag inte sluta rygga helt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td